Profilomslagsbild
Du följer nu
Fel vid följande av användare.
Den här användaren tillåter inte att andra användare följer dem.
Du följer redan den här användaren.
Din medlemskapsplan låter dig endast följa 0 användare. Uppgradera här.
Du har avföljt
Fel vid sluta följa användare.
Du har nu rekommenderat
Fel vid rekommendation vid användare.
Något gick fel. Var god uppdatera sidan och försök igen.
Email verifierad.
Använd avatar
$10 USD /timme
Flagga för PHILIPPINES
$10 USD /timme
Datum, tid och plats: 2:03 em
Gick med juli 12, 2011
0 Rekommendationer

Al T.

@altanhip

0,0 (0 omdömen)
0,0
0,0
0%
0%
$10 USD /timme
Flagga för PHILIPPINES
$10 USD /timme
N/A
Slutförda jobb
N/A
Inom budget
N/A
Inom tid
N/A
Återanställningsgrad

BPO, Data Entry and Desktop Publishing

Makes work easier for people. Good leadership skill and can make a difference.

Kontakta Al T. om ditt uppdrag

Logga in för att diskutera detaljer i chatten.

Portfolio

754329
754329

Recensioner

Ändringar sparade
Inga recensioner att se här!

Erfarenhet

Account Manager

SUTHERLAND GLOBAL SERVICES
feb. 2012 - Nuvarande
Accounts Handled: • Play.com – February to May 2012 • DirecPath – June 2012 to May 2013 • Cornerstone – January to Present Work Description: • Handles Team Manager and Support group and direct them to achieve or exceed set Client Metrics. • Conducts performance management per team to check on the highlights and challenges of the teams and do action planning. • Employee engagement – creates plans/processes for the good welfare of the employees. • Conducts huddles and maintain a good communication

Senior Team Manager

SUTHERLAND GLOBAL SERVICES
apr. 2009 - feb. 2012 (2 år, 10 månader)
Work Description: • Worked as an Account Manager Apprentice during the 3rd season (2011) of Play.com. o Executed and maintained program management process and activities. o Direct the coordination of all implementation task based from the action agreed plan. o Responsible for cascading ramp down information to consultants who are part of the list. • Build, coach and direct a team of employees into a highly responsive team that meets the required performance standards. • Handles Support escalations tea

Program Supervisor

SUTHERLAND GLOBAL SERVICES
juli 2008 - apr. 2009 (9 månader, 1 dag)
Work Description: • Build, coach and direct a team of employees into a highly responsive team that meets the required performance standards. • Ensure agents are adhering to the appropriate use of timekeeping tools. • Review and communicate daily performance, quality, and attendance reports at the individual and team level. • Provide all agents with appropriate tools needed to perform daily tasks. • Monitor performance of agents on a daily basis, evaluate and document their performance, and assist them

Utbildning

BS ECE

Saint Louis University, Philippines 1996 - 2001
(5 år)

Kontakta Al T. om ditt uppdrag

Logga in för att diskutera detaljer i chatten.

Verifikationer

Utvald Frilansare
Identitet verifierad
Betalning verifierad
Telefon verifierad
Email verifierad
Facebook-ansluten

Bläddra bland liknande utställningar

Tidigare användare Nästa användare
Inbjudan skickades med framgång!
Tack! Vi har skickat en länk för aktivering av gratis kredit.
Något gick fel med ditt e-postmeddelande. Vänligen försök igen.
Registrerade Användare Totalt antal jobb publicerade
Freelancer ® is a registered Trademark of Freelancer Technology Pty Limited (ACN 142 189 759)
Copyright © 2024 Freelancer Technology Pty Limited (ACN 142 189 759)
Laddar förhandsgranskning
Tillstånd beviljat för geolokalisering.
Din inloggningssession har löpt ut och du har blivit utloggad. Logga in igen.